Acreditare Erasmus+ 2024-2027 :: Obiectivul 3
:: Proiect E-Twinning
:: SĂPTĂMÂNA MONDIALĂ A SPAȚIULUI – 4-10 octombrie 2023
În fiecare an, Asociația pentru Săptămâna Mondială a Spațiului (WSWA) selectează o temă pentru Săptămână Mondială a Spațiului (WSW) pentru a oferi un focus al activităților și evenimentelor care au loc în întreaga lume, în perioada 4 -10 octombrie; tema Săptămânii Mondiale a Spațiului 2023 este „Spațiu și antreprenoriat”.
Elevii școlii noastre au făcut cercetări pe internet descoperirile spațiale de până acum, pentru a înțelege impactul incredibil pe care îl au resturile spațiale asupra activităților viitoare în cosmos. Cercetările efectuate de elevi au avut drept rezultat realizarea unor proiecte ppt și a unei expoziții cu desene și afișe în holul școlii. Elevii au fost recompensați cu diplome.
Prof. Aristotel Doinița și prof. Tudorache Maria

:: Proiectul „STEM in action” – prof. Diana Bunea
- Ziua internațională a femeilor și fetelor din domeniul științei – sărbătorită în fiecare an pe 11 februarie, în urma declarației Adunării Generale a ONU din 2015
- Ziua internațională a numărului π – 14 martie 2024
Ziua Internațională a Matematicii, cunoscută și ca Ziua Pi, este marcată pe 14 martie, această dată fiind legată de 3,14 sau constanta Pi. Ziua Internațională a Matematicii a fost recunoscută de Organizația Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură (UNESCO) la conferința generală din 2019. Anterior, data de 14 martie era marcată ca Ziua Pi, fiind sărbătorită pentru prima dată în 1988. Sărbătoarea dată este o ocazie minunată pentru toți matematicienii sau iubitorii de științe exacte să-și manifeste pasiunea lor pentru matematică, cât și pentru valoarea 3,14.

:: Job shadowing – Sistemul educational lituanian -Prof. Iohana Magdalena Tănase
:: Pana in 2027, 4 cadre didactice vor proiecta și executa 4 proiecte STEM interdisciplinare, care integrează cu succes concepte din cel puțin trei materii diferite, în urma participării la cursuri de formare sau activități de job shadowing în școli din Europa
*****
Asumarea prin Proiectul de Dezvoltare Instituțională, drept țintă a școlii (Ținta 2 – ”Creșterea nivelului actului educațional la standarde de înaltă calitate”), cu accent pe competențele transversale este un deziderat preluat în toate proiectele europene dezvoltate în ultimii ani. Atingerea acestei ținte ar contribui în foarte mare măsură la îndeplinirea misiunii școlii prin dezvoltarea acestor competențe care asigură un bagaj de bază pentru absolventul școlii noastre.
În urma aplicării chestionarelor de satisfacție asupra beneficiarilor direcți ai învățării, a reieșit faptul că elevii sunt interesați de metodele științifice care pot fi aplicate în viața de zi cu zi, care să le dezvolte gândirea bazată pe calcul și care să îi facă să se concentreze pe rezolvarea problemelor prin aplicarea soluțiilor din viața reală.
Copiii sunt curioși în mod natural, dar de multe ori metodele educaționale tradiționale împiedică acest lucru. Educația STEAM le permite să întrebe, să se întrebe, să experimenteze și să exploreze. Prin abordarea unor noi tehnici și aplicarea unor noi metode transversale, elevii noștri, indiferent de vârstă, vor putea fi învățați și încurajați să gândească profund, astfel încât să aibă șansa de a deveni inovatori și lideri care pot rezolva cele mai presante provocări cu care se confruntă viitorul nostru.
Estimăm că vom îndeplini acest obiectiv până în 2027, timp în care cadrele didactice se pregătesc pentru stagiile de formare (lingvistic si cultural), participă la stagiile de formare, implementează competențele dobândite, măsoară rezultatele și diseminează la nivel local/ național/ internațional.
Măsurarea progresului acestui obiectiv este mai complexă, însă considerăm că metodele utilizate pot îmbunătăți semnificativ performanța tuturor elevilor văzută prin rezultatele la evaluările naționale, participarea la concursuri și olimpiade școlare, creșterea motivației pentru învățare, starea de bine a elevilor.




