Acreditare Erasmus+ 2024-2026 :: Obiectivul 4

:: 16 octombrie 2025

Erasmus Days la Școala Gimnazială Nr. 7 Buzău – un moment special de celebrare, împărtășire și promovare a valorilor europene!
Prin activitățile desfășurate, elevii, profesorii și partenerii noștri au arătat cum Erasmus+ transformă educația, deschide orizonturi și susține for marea unei identități europene autentice.
Un eveniment care reflectă impactul real și pozitiv al acestui program asupra școlii, comunității și viitorului nostru comun.
Suntem mândri să fim parte din această poveste europeană de succes!
 ????????????????

 ????????????????

:: 14 mai 2025

Împreună în Europa
⭐Povestea mea europeană

Aceasta este denumirea simpozionului/concurs internațional organizat de Inspectoratul Școlar Județean Buzău și Colegiul Economic „Regele Mihai I” iar elevii școlii noastre au răspuns imediat provocării.
Organizatorii spun: „Parteneriatele între școli, inclusiv cele la nivel internațional, au devenit o necesitate pentru învățământul actual, schimbul de experiență, atât intre profesori, cât şi între elevi, ducând la dezvoltarea unor competențe cerute de societatea în care trăim. De la crearea sa, în 1987, programul Erasmus, devenit ulterior Erasmus+ (2014-2020), au beneficiat nouă milioane de elevi europeni, aceste mobilități oferindu-le experienţe ce au contribuit la dezvoltarea dimensiunii europene și a sentimentului
de apartenenţă la o comunitate. Elevii sunt centrul activității educative, iar aceste proiecte permit dezvoltarea competentelor dobândite în şcoală dar şi însuşirea unor competențe noi.”
Noi am participat și am câștigat!!
Meteleanu Iris Nicole, clasa a VII-a E, premiul II
Manole Anna Maria, clasa a VII-a E, mențiune
Petre Erika Maria, clasa a VII-a E, mențiune

 

:: 9-15 februarie 2025

În cadrul acreditării ERASMUS+, cu Nr. 2024-1-RO01-K121-SCH-000212771, proiect de mobilitate de grup, am mers în Alcamo, Sicilia, la Istituto Bagolino, în perioada 9-15.02.2025.

            În prima zi de activitate, luni, 10.02.2025, am participat la un spectacol inedit susținut de elevii de la Istituto Comprensivo S. Bagolino – Alcamo, apoi am vizitat grădinița și școala primară, unde am participat  la un spectacol de teatru. Elevii români au luat parte în continuare la ore de educație plastică și de educație muzicală. Spre finalul zilei am observat mai multe obiective turistice din centrul orașului: Romanian Church, Arabian Fountain, Mother Church, Ciullo Square.

În a doua zi de activitate, marți, 11.02.2025, am aflat informații prețioase despre cultura și tradițiile italiene și am testat înțelegerea lor prin KAHOOT, În continuare, am mers la activități STEAM. După aceea, am participat la un meci de handbal, făcând parte din echipe mixte, am modelat din lut o broască țestoasă, aflând atât informații despre mediul de viață al acesteia, cât și despre părțile componente. Ziua a fost completată de vizite culturale, la Muzeul de Artă Sacră și la Muzeul Instrumentelor,

A treia zi de activitate, 12.02.2025,  a fost o călătorie în timp, am mers la Segesta, un important sit arheologic situat în vestul Siciliei. Am vizitat apoi în Trapani Muzeul de Artă Contemporană. La finalul zilei am mers la Erice, un oraș medieval situat în vârful unui munte din vestul Siciliei, renumit nu doar pentru peisajul său montan, ci și pentru istoria sa veche.

A patra zi, 13.02.2025, a fost consacrată spiritualității, am vizitat Palermo, capitala regiunii Sicilia, unde am învățat de la italieni cât de important este respectul față de trecut.

A cincea zi, 14.02.2025, a fost rezervată unei vânători de comori. Elevii au răspuns la întrebări referitoare la activitățile derulate și la obiectivele turistice vizitate. La finalul mobilității, atât elevilor, cât și profesorilor, le-au fost înmânate certificatele de participare.

 

:: 20 ianuarie 2025

Pe data de 20 ianuarie 2025, trei eleve (Coteț Emilia, Jingan Andra și Toma Anca) și 2 cadre didactice (Bune Diana și Ivan Iuliana) de la Școala gimnazială Nr. 7 Buzău au participat la Iazul Morilor la evenimentul international de diseminare a proiectelor internaționale, organizat de Liceul Teoretic de Informatică „Alexandru Marghiloman”, Buzău.
Alături de un grup uimitor de elevi și profesori din Karabuk, Sofranbolu, Turcia, numeroase școli europene și-au prezentat online proiectele internaționale pe care le desfășoară în acest an școlar. La eveniment cele trei eleve ale școlii noastre au prezentat proiectul de mobilitate de grup din cadrul Acreditării Erasmus, precum și cele 2 proiecte eTwinning ale școlii noastre.

:: 15 ianuarie 2025

Diseminare in cadrul Ședinței Consiliului Reprezentativ al Părinților.

:: 17 decembrie 2024

20 de elevi din clasele a VII-a A, C și E, însoțiți de doamnele profesoare Bunea Diana și Ivan Iuliana, au vizitat astăzi expoziția Ocolul lumii pe jos. Povestea celor 497 perechi de opinci, în cadrul proiectului de Acreditare Erasmus 2024-1-RO01-KA121-SCH-000212771.

Expoziția aduce în atenția publicului un patrimoniu inedit, unic în țară, legat de personalitatea primului globe-trotter român, Dumitru Dan. Promovarea culturii și a tradițiilor locale a fost unul dintre obiectivele principale ale acestei activități. Povestea fabuloasă a globe-trotterului Dumitru Dan, a cărui performanță este menționată și în Cartea Recordurilor, a fost interactivă, Domnul muzeograf Daniel Drâmbu a evidențiat și momentele dramatice și periculoase cărora cei patru tineri români au trebuit să le facă față. Elevii s-au arătat încântați și interesați de acest personaj care a trecut alături de echipa sa prin multe peripeții de-a lungul traseului în jurul lumii desfășurat între 1910-1916 și încheiat în 1923.

Feedback-ul activității s-a realizat prin completarea unui chestionar, care a punctat informațiile esențiale despre tematica expozițională și date concrete despre această călătorie în jurul lumii.

:: Prezentarea participantilor – by Toma Anca Maria

:: 9 decembrie 2024 – Rezultatul procesului de selecție al elevilor participanți la mobilitatea elevilor în ALCAMO, ITALIA, parte din Proiectul Acreditării Erasmus+ în domeniul Educației Școlare, Proiect cu nr. de referință 2024-1-RO01-KA121-SCH-000212771

:: APEL DE SELECTIE Italia 2025


:: 23 noiembrie 2024

         Pe data de 23 noiembrie 2024, 10 eleve din clasele a VII-a A si a VII-a E au participat la atelierul de confecționat opinci în miniatură, organizat la Muzeul de Etnografie „Vergu-Mănăilă”. Elevele au făcut cunoștință cu tehnica de confecționare a încălțămintei tradiționale. Au folosit bucăți de piele cărora urmau să le dea forma încălțămintei tradiționale și nojițe din fir tricolor sau tot din piele.

 link FB Muzeul Județean Buzău

:: 23 octombrie 2024

Astăzi, 23 octombrie 2024, elevii claselor a VII-a A si a VII-a E, sub coordonarea membrilor Asociației Ținutul Buzăului, au avut șansa de a explora un loc cu adevărat special în inima Geoparcului UNESCO Ținutul Buzăului, faimos pentru chihlimbarul său unic în lume.

Vizita la Colți a fost o ocazie deosebită pentru a descoperi bogățiile naturale și secretele geologice ale acestei zone fascinante. Pe lângă lecțiile din „laboratorul” outdoor de geologie, copiii au fost încântați poveștile fascinante care au adus la viață istoria și tradițiile zonei.

După ce au descoperit tainele chihlimbarului, elevii au continuat aventura cu o vizită la Biserica de piatră de la Aluniș, un loc încărcat de spiritualitate și istorie. Săpată direct în stâncă, această biserică veche de peste 700 de ani le-a oferit copiilor o lecție impresionantă despre credință, perseverență și legătura profundă dintre om și natură.

Vizita s-a încheiat într-un mod creativ la centrul de artă „Art Center Aluniș”, unde elevii au descoperit o expoziție fascinantă dedicată lânii și meșteșugurilor tradiționale.

:: Proiect eTwinning

:: Prezentare interactivă despre Geoparcul UNESCO
Participarea elevilor la prezentari ale particularitatilor etnografice din patrimoniul european: participarea in luna iunie 2024 a unui numar de 40 de elevi din grupul tinta la “Povestile Omului si Pamantului din Geoparcul Tinutul Buzaului”, o prezentare interactivă despre Geoparcul UNESCO, Tinutul Buzaului, de la istoria Pamantului, la minunile naturale și frumusețile culturale ale zonei, sustinuta de Asociatia Tinutul Buzaului la Geogate Berca si ulterior la Vulcanii Noroiosi. Scoala noastra a incheiat un parteneriat pe o perioada de 5 ani cu Asociatia Tinutul Buzaului cu scopul dezvoltarii si implementarii unor activitati educationale, avand drept scop principal imbogatirea experientei educationale a elevilor si cadrelor didactice in concordanta cu valorile pe care la promoveaza Geoparcul UNESCO Tintului Buzaului. In cadrul acestei excursii educative, elevii au dat dovada de un comportament responsabil și durabil față de mediu.

 

:: În perioada 10-14 iunie, un grup de șapte elevi și trei cadre didactice din școala noastră a participat la mobilitatea de grup, desfășurată în Alytus, Lituania.
În cadrul activităților, elevii au descoperit secretele bucătăriei tradiționale lituaniene, au experimentat activități STEAM în laboratoarele din cadrul școlii, au participat la cursurile partenerilor din Alytaus Panemunė progymnasiums, au cântat și au lucrat împreună cu aceștia, dar mai ales au impresionat prin implicare, profesionalism, spirit civic, competențe de comunicare în limba engleză.
A fost o săptămână de sărbătoare, un excelent model de cooperare interinstituțională, un exemplu de colaborare între două școli gimnaziale europene.

„Už ežero ugnys dega” – cântec vechi lituanian, învățat de Anca Toma în Alytus

O activitate de diseminare a Students Group Mobiliy Erasmus+ din perioada 10-14 iunie 2024, la Alytus Panemune progymnasium, Lituania a avut loc în data de 25.11.2024, în cadrul unității e învățământ, unde elevii participanți au avut ocazia să prezinte experiențele trăite și achizițiile academice dobândite.
Programul vizitei de studiu a constat ȋntr-un ansamblu complex de activitǎți educaționale şi culturale variate:
 vizită la școala de muzică, muzica folclorica lituaniană, dansuri tradiționale;
 drumeție ghidată în parcul orașului, Dailide, Podul Trandafirilor Albi, Movila Alytus, vizită culturală ȋn scopul familiarizǎrii cu istoria şi cultura Lituaniei,
 turul școlii Alytus Panemune Progymnasium, participare la activitǎțile demonstrative susținute de cadrele didactice gazde;
 bucătăria tradițională lituaniană. Supă tradițională roz;
 vizită la Muzeul de istorie Alytus;
 activitate STEAM: panglica prieteniei;
 panel de discuții privind activitățile și lecțiile de predare ȋn ȋnvǎțǎmȃntul gimnazial Lituania, activitate de creație desfășurată la Muzeul și Biblioteca Școlii;
 educație în centrul STEAM, vizită în centrul STEAM;
 Experiențe de tip job-shadowing în școală.
La mobilitate au participat un număr de 7 elevi însoțiți de 2 cadre didactice și un profesor în activitate de tip job-shadowing în școală. Elevii, coordonați de cadrele didactice, au creat materiale Power Point ce reflectă activitatea desfășurată în acea perioadă, materiale ce sunt prezentate comunității școlare din care provin.

:: Alte activități:
https://www.tvbuzau.ro/targ-de-pasti-la-scoala-nr-7-cu-tablouri-din-materiale-eco/
https://www.tvbuzau.ro/spectacol-de-craciun-organizat-de-scoala-nr-7/

:: Participarea la Euroquiz 2024, unde o echipă a școlii noastre s-a calificat la etapa națională
https://www.facebook.com/share/qQ3EM1pANGU8Yjhm/
https://www.facebook.com/share/p/svvpTd933tSCYRNa

:: Ateliere cu elevii, organizate de Muzeul de Etnografie „Vergu Mănăilă”, pentru familiarizarea elevilor cu patrimonial cultural al judetului Buzău

– atelierul de cusut batiste tradiționale

– atelierul de confecționat mărțișoare tradiționale

:: Activități din proiectul „Moștenirea culturală”

Spiritualitate și interculturalitate

******

În luna aprilie 2022 Ținutul Buzăului a fost desemnat Geoparc Internațional UNESCO, al doilea din România, după Țara Hațegului. Având în vedere bogăția culturală și naturală a zonelor rurale din Ținutul Buzăului, elevii implicați în mobilitate vor crea un joc online care să prezinte patrimoniul cultural al țărilor implicate. Prin patrimoniul cultural ne referim la:

  • material: clădiri, monumente, artefacte, vestimentație, opere de artă, cărți, aparate, orașe istorice, situri arheologice etc.;
  • imaterial: limbile și tradițiile orale, sporturile și jocurile, artele spectacolului, practicile sociale și artizanatul tradițional etc.;
  • natural: peisaje, flora și fauna.

Ideea este de a-i invita pe tineri să celebreze, să descopere și să interacționeze cu patrimoniul cultural divers și bogat al Europei într-o manieră ludică, exersând astfel abilitățile digitale și de comunicare în limba engleza. Ei vor deveni astfel cei mai buni ambasadori ai zonelor de unde provin.
Estimăm ca vom îndeplini acest obiectiv până în 2026, timp în care elevii se pregătesc pentru mobilitate (cultural si lingvistic), participă la mobilitate, măsoară rezultatele prin aplicarea de chestionare, diseminează la nivel local.
Atingerea acestui obiectiv va putea fi măsurată prin numărul de accesări ale jocului, prin îmbogățirea cunoștințelor elevilor despre țările partenere, prin aplicarea de chestionare care să măsoare gradul de conștientizare a diversității europene.

Pentru procesul de selecție al elevilor participanți la mobilitatea elevilor în Alytus, Lituania, 10-16 iunie 2024 (parte din Proiectul Acreditării Erasmus+ în domeniul Educației Școlare, Proiect cu nr. de referință 2023-1-RO01-KA121-SCH-000125645), se vor aplica următoarele criterii:

  • Apartenența la grupul țintă specificat în proiect: elevi din clasele a VI-a (pentru asigurarea continuității implementării și diseminării proiectului până la finalul acreditării Erasmus);
  • Abilități digitale – dovedite prin realizarea de 2 produse (prezentarea școlii /prezentarea tradițiilor culturale în Buzău și România) al căror link se încarcă în formularul de selecție și care vor fi prezentate comisiei în cadrul unui interviu susținut în limba engleză;
  • Să aibă disponibilitate de lucru în echipă alături de elevi și abilități de coordonare în diverse activități extrașcolare;
  • Fără abateri disciplinare;
  • Istoric cu implicare în activități extrașcolare, în proiecte și parteneriate;
  • Competențe lingvistice (competențe de comunicare în limba engleză) – dovedite în cadrul interviului;
  • Motivație puternică, așa cum reiese din scrisoare de intenție și interviu.

 

Sari la conținut